În drum spre casă

Jocul ”În drum spre casă” a fost organizat cu mare interes în clasa a IV-a C. Sarcina a fost SĂ AJUNGĂ ÎN SIGURANȚĂ ACASĂ. Aruncând zarul, popicele se mutau de pe o porțiune de drum spre alta, elevii nimerind în diferite situații de risc pe care le citeau de pe cartonașe:

  1. Un necunoscut îți oferă ceva dulciuri ce te vor face să te simți foarte bine. Ce vei face?
  2. O nouă cunoștință te invită într-un stodio și îți promite o carieră de model. Ce vei face?
  3. Un străin îți promite că-ți cumpără orice dorești dacă mergi cu el. Ce vei face?
  4. Ai găsit un foc de artificii nefolosit. Ce vei face?
  5. Tu vezi un lac acoperit cu gheață și vrei să aluneci Ce vei face?
  6. Ești singur acasă și cineva bate la ușă. Ce vei face?
  7. Niște bărbați în stare de ebrietate te invită să te servească cu suc. Ce vei face?
  8. Un copil mai mare te invită să mergi cu el într-un loc izolat, să-ți arate ceva. Ce vei face?
  9. Ce trebuie să faci dacă te mușcă un câine? etc
  10. Fiecare participant al jocului a povestit cum a înțeles situația în care a nimerit, după aceea a elaborat un plan de idei arătînd cum va reacționa în acest caz. S-a urmărit ca copilul să iasă în siguranță din acest caz pentru a putea ajunge acasă. Cultura vorbirii a fost pusă în capul mesei, ea fiind un atu în vederea ieșirii cu brio din orice situație. S-a ajuns la concluzia că în orice situație de risc trebuie de apelat la oamenii din stradă care-și caută de drum, pentru că ei nu sunt un pericol pentru noi, odată ce nu intră în contact primii. Foarte creativi au fost elevii, înscenând, unii dintre ei, cum cu emoții de bucurie salută sau strigă pe un străin, de fapt, ca fiind MAMA, TATA, BUNI,etc. ceea ce duce la faptul că abuzatorul să se sperie și să-l lase în pace pe copil, renunțând la intențiile rele pe care le ascundea.

Jocul a fost oferit în cadrul proiectului ”În drum spre casă în siguranță” susținut de OAK FUNDATION SECURE CHILD CENTER, adaptat de CNPAC, explicat cadrelor didactice la un seminar de formare de dna psiholog – Oxana Șevcenco.

P70518-124104[1]P70518-124152[1]

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în 2017, activitate extracurriculară, activități, apariția, aranjarea sălii de clasă, autocontrol, Învățătoarea, întrebări, bine, chestionar, Clasa 4, concurs, copii, curiozități, Dirigenție, educație, educație parentală, emoții, EMS, evaluări, fișe, Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s