Mirarea mea e mare: ce ai face cu cei ce-ți fac rău, dacă ai avea puterea de a fi invizibil?

”M-au pus serios pe gânduri din clipa în care am început să le pun întrebări. De pildă, i-am întrebat odată: „Dacă vi s-ar întâmpla să puteţi deveni invizibili pentru o vreme, le-aţi face ceva oamenilor foarte răi?” Răspunsurilor lor, invariabil, se învârt în jurul unor pedepse de o candoare cuceritoare, cum ar fi: „Le-aş arunca pălăria de pe cap!”, „Le-aş trage un şut!”, „Le-aş pune o piedică!”… Mi-e groază să mă gândesc ce-ar face adulţii cu oamenii foarte răi (sau cu cei despre care cred ei că sunt foarte răi), dacă s-ar trezi că pot fi uneori invizibili!

În toţi aceşti ani de când lucrez cu ei, am învăţat că dacă ne apropiem de copii ca de nişte prieteni de viaţă, ca de nişte colegi de şcoală, prea adesea putem descoperi că ne sunt folositori prin curăţia lor sufletească primită de la Dumnezeu. Aşa că nu pot să nu mă întreb pe mine, şi pe toată lumea: oare n-ar fi bine să ni-L apropiem şi mai mult pe Dumnezeu prin copii?”

Sursa: http://www.familiaortodoxa.ro/2013/07/04/pedagogia-moderna-a-scapat-din-vedere-cea-mai-minunata-calitate-cu-care-ne-a-inzestrat-dumnezeu-creativitatea-ii/

 

Acest articol a fost publicat în 2016, adrese utile, Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

