Excursie în Iași, România

La 12 decembrie am fost la Iași cu unul din fiii mei, unde am vizitat mai multe locuri nemaipomenite. Feeria sărbătorilor de Crăciun a fost întărită de o proiecție pe Palatul Culturii. Vă propun să vizionați acest moment.

Apoi am intrat în Universitatea ”Alexandru Ioan Cuza” unde ne-am plimbat pe Aleea pașilor pierduți.

Aleea pașilor pierduți, Universitatea ”A.I.Cuza”

Nu puteam să ne abținem de la vizitarea Grădinii Botanice. Acolo ne-au furat privirea bananierii, cactușii crețoși, ficusul plîngător, plantele iubitoare de umeditate, ograda împodobită cu diverse specii de varză colorată care mai mult semănau a trandafiri, srele cu plante de cameră, planta care crește pe arbori (singură-și formează cupa în care se adună humus, praf, umeditate și dă naștere frunzelor, puișorilor, semințelor), o plantă uimitoare care este sensibilă la atingere, strîngîndu-și imediat frunzele, iar în final am studiat solul pentru plantele pitice.

bananier

cactus impresionant ficusul plîngător grădina botan grădina botanică varză plande de cameră mușcate planta care crește pe copaci planta sensibilă la atingere studierea plantelor

După acestă plimbare am coborît în Parcul Copou, cel mai mare parc din Iași, unde am recitat din marele Eminescu la teiul lui, am răsfoit o carte pe băncile din parc, am urmărit o veveriță jucăușă.

locuri pentru lectură teiul lui Eminescu, Copou

Cu mare entuziasm am ajuns și la Muzeul BOJDEUCA LUI ION CREANGĂ din Iași. Aici am studiat căsuța în care trăise sfătosul bunic din Humilești, iam admirat sculpturile și designul ogrăzii aranjat nemaipomenit de reușit pentru a asculta cele relatat de ghid.

am citit d-e muzeul Creangă bojdeuca Ion Creangă  ograda bojdeucii sculptură în piatră Creangăbojdeuca lui Creangă

Am finisat această zi la Palatul Culturii care la moment este în reconstrucție.

spre Palatul Culturii tun din timpul războiului

Ce a urmat, rămîne de văzut în altă postare.

Acest articol a fost publicat în excursii și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

